Hoe ziet u dat een konijn ziek is?

ziekkonijn
Als een konijn laat merken dat hij ziek is, dan is het vaak ook echt ernstig. Zolang een konijn het kan verbergen, zal hij dat doen. Ziekte is een teken van zwakte en in de natuur kun je je vijanden beter niet laten zien dat je zwak bent.

Er zijn een aantal gedragingen waaraan u kunt zien dat uw konijn ziek is. Stil in een hoekje zitten, lusteloos, slap als u het konijn optilt, de oren laten hangen of naar achter houden, schudden met de kop, de kop scheef houden, zwaar ademhalen, het hoofd achterover houden van benauwdheid, omrollen, slecht verzorgde vacht, niet goed eten en/of drinken (langzaam , weinig of voer laten vallen), veel krabben aan één oor en mank lopen kunnen tekenen zijn van ziekte.
Als een konijn pijn heeft laat hij dit soms op (één van) de volgende manieren merken: tandenknarsen, lusteloosheid, gebogen zitten, niet willen bewegen, bewegen kost moeite, hijgen, trillen, ander gedrag (bijv. plotseling agressief, grommen of piepen), niet meer eten of niet meer drinken.

Onze merken

activyl.jpg
hills.png
Milbemax.jpg
Royal Canin.jpg
Specific.jpg
bravecto logo2.jpg
Spoedhulp:

Bij spoedeisende hulp buiten
onze reguliere openingstijden, belt u

U wordt doorgeschakeld naar de dienstdoende
dierenarts. Wij werken hierin samen met
andere dierenartsen in de regio.

Spreekuren:

Maandag t/m vrijdag: